2015. december 5., szombat

Mézes máglyarakás





A receptet egy újságban találtam és megtetszett. Mivel már nagyon régen nem ettem máglyarakást, megcsináltam. És jól tettem :D


Hozzávalók:
  • 2 csomag mézes puszedli
  • 8-10 db alma
  • 5 dl tej
  • 4 tojás
  • 1 citrom héja
  • 10 dkg cukor
Sütő 1 : 160 °C
Sütési idő : 20 perc
Sütő : 180 °C
Sütési idő : 5 perc

Elkészítés:
A kimért tejbe belekeverjük a tojások sárgáját és a citrom lereszelt héját. A puszedlikat félbevágjuk, a tejbe mártjuk, majd a tepsi aljára teszünk ebből egy réteget.
Az almákat meghámozzuk, feldaraboljuk és a puszedlik tetejére helyezzük a felét.
Ezután még egy réteg tejes puszedlit teszünk a tepsibe, majd rá az almát.
Ezt 160 fokos sütőben 20 percig sütjük, majd egy kicsit lehűtjük.
A tojások fehérjét a cukorral kemény habbá verjük. (Amikor úgy gondolod, hogy jó lesz, akkor még verd 5 percig. Ha azt hiszed, már tökéletes, akkor folytasd a műveletet még fél percig. Ekkor már tényleg jó lesz.)
A habot óvatosan a süti tetejére öntjük, és 180 fokon 5 percig sütjük.

Vélemény:
Igazi finomság az egész családnak.
Én az almás rétegre szórtam egy kevés fahéjat is, mert az mindent jobbá tesz :)
A hab szerintem egy kicsit kevés rá. Lehet érdemes még egy tojás fehérjét hozzáadni.
A tetejére mézet lehet csurgatni, hogy még látványosabb legyen.



Nincsenek megjegyzések: